Angelo Gaja investeste in terroirul vulcanic al Etnei

Angelo Gaja investeste in terroirul vulcanic al Etnei

Angelo Gaja, legenda vinului piemontez si una dintre figurile marcante ale enologiei italiene, a anuntat la sfarsitul lunii aprilie ca va investi intr-un nou proiect, o plantatie aflata la poalele Vulcanului Etna, formand astfel un joit-venture impreuna cu producatorul sicilian Alberto Graci, anunta site-ul americana Wine Spectator, citand publicatia italiana Chronace di Gusto.

Gaja si Graci au achizitionat impreuna 20 de hectare pe unul dintre versantii vulcanului, expozitia plantatiei fiind sud-vestica, catre localitatea Biancavilla. Din suprafata totala achizitionata de cei doi, aproximativ 10 hectare sunt plantate cu soiurile autohtone Carricante si Nerello Mascalese, intentiile celor doi vizand plantarea a inca cinci hectare si constructia unei crame. Acest nou proiect al lui Angelo Gaja pe versantul vulcanului Etna, una dintre cele mai la moda zone viticole in acest moment la nivel mondial, este cea de-a treia crama pe care acesta o infiinteaza in afara Piemontului, dupa cea din Bolgheri (Ca’Marcanda) si Montalcino (Pieve Santa Restituta).

Angelo Gaja a declarat presei italiene ca a ales Sicilia deoarece “Etna este un loc care ofera vinuri extrem de elegante, destul de greu inteles, iar acest lucru ma fascineaza foarte mult”. Pozitionarea plantatiei este si ea una interesanta, contrar tuturor uzantelor, majoritatea plantatiilor din aceasta regiune situandu-se pe versantul nordic al vulcanului. Pana sa incheie afacerea, Angelo Gaja a facut mai multe excursii in zona pentru a alege pozitia plantatiei, primele avand loc in 2015.

“Cei care ajung aici se indragostesc de aceasta zona, iar prezenta lui Angelo pe Etna, este ca a unui vulcan pe un vulcan. Ne dorim sa producem vinuri mari impreuna, nu sa facem marketing”, a declarat Alberto Graci, care produce vinuri pe 20 de hectare de vie, aflate langa localitatea Passopisciaro.

 

image

Află când produsul intră în stoc

CAPTCHA
Această întrebare este pentru a testa dacă sunteți sau nu vizitator uman și pentru a preveni trimiterea automată a spam-ului.
FB data