Fuori Mondo si pasiunea pentru mirajul toscan

Fuori Mondo si pasiunea pentru mirajul toscan

Olivier Paul-Morandini este unul dintre acei oamenii care se aventureaza catre necunoscut doar din dorinta de a demonstra ca o pot face. Din pasiune pentru Italia si pentru vinurile acesteia, Olivier Paul-Morandini si-a reprioritizat viata, transformandu-se peste noapte in “ucenic vinificator” pentru crama al carei proprietar este - Fuori Mondo.
Nepotul unui imigrant italian in Belgia, Olivier Paul-Morandini a avut ocazia sa viziteze Italia in copilarie, fiind educat intr-o atmosfera destul de patriotica, ghidata de dictonul “orice scuza folosita pentru a te intoarce in locul de bastina este perfect justificata”. A primit o educatie inalta, fiind cursant al Institutului de Inalte Studii pentru Comunicatii Sociale din Bruxelles. S-a implicat activ in mai multe proiecte sociale, participand la diverse mitinguri, organizand expozitii si activitati, o foarte importanta amprenta in evolutia sa lasand-o vizitele facute in Tibet. Dupa absolvire, se implica in activitati ce au ca obiectiv promovarea micilor producatori agricoli din diverse regiuni ale Europei, proiecte in care sunt inclusi si producatori din Sicilia. Unul dintre aceste proiecte presupunea promovarea micilor producatori agricoli pe piata nord-americana, iar dupa o vizita la Montreal, Olivier Paul-Morandini revine in Europa cu intentia de a demara un nou proiect: serviciul 112.
Dupa un efort sustinut de mai multi ani, timp in care are nenumarate vizite si intalniri cu institutii ale statului si companii private, intrevederi cu oficialitati din cadrul Comisiei Europene, Olivier reuseste implementeze serviciul de siguranta in Europa si in mai multe tari extracomunitare, deschizand astfel o noua epoca in ceea ce inseamna serviciul de urgenta civil. Astazi, organizatia creata de Olivier in 1999, www.eena.org, are peste o mie de membri din 80 de tari, fiind implicati in acest proiect reprezentanti guvernamentali si ai Uniunii Europene, dar si mari jucatori precum Siemens, Microsoft, Nokia sau EADS.

De la 112, la Fuori Mondo

Standardizarea si ritmul de viata precis impus de implementarea serviciului 112 au trezit in Olivier Paul-Morandini un fel de sentiment de rebeliune, care mai apoi se va reflecta in aventura sa numita Fuori Mondo. De-a lungul numeroaselor sale vizite si drumuri in Italia, Olivier a poposit la un moment dat si intr-un restaurant din micuta localitate Suvereto, aflat in inima regiuni toscane Maremma, unde a degustat recolta 1999 a unui vin produs de crama Volpaiole. Acest vin l-a impresionat atat de tare, incat, in perioada imediat urmatoare, Olivier a hotarat sa viziteze aceasta crama. Aici, i-a gasit pe Armin si Liliana, un cuplu din Zurich, proprietarii micului domeniu viticol de 1,2 hectare, plantate cu Sangiovese, Cabernet Sauvignon, Merlot si Ciliegiolo. Din acest moment, viata lui Olivier a luat o turnura radicala, totul culminand cu momentul decembrie 2008, cand cei doi proprietari Volpaiole i-au oferit lui Paul-Morandini posibilitatea de a cumpara crama. Acceptul de a deveni proprietarul micii crame toscane, l-a metamorfozat totodata pe Paul-Morandini in uncenic-enolog, acesta devenind elevul lui Armin.
Pentru a marca noul inceput, Olivier a redenumit domeniul in Fuori Mondo, facand trimitere la pozitionarea acestuia intr-o zona greu accesibila, iar ca logo a folosit unul dintre simbolurile egiptene descoperite in ruinele din apropierea cramei, o pictograma ce evoca un cap de vulpe, ca ilustratie la fostul nume Volpaiole.
Imediat dupa preluarea cramei, Paul-Morandini a schimbat in totalitate abordarea in ceea ce priveste partea viticola, trecand la practici bio-organice in cultura. Prima recolta realizata in totalitate de catre Olivier a fost 2010, stilul de vinificare dorit de acesta fiind cel impus de Le Macchiole si Fattoria Le Pupille, crame ce poarta amprenta vinificatorului Luca D’Atoma. In 2012, din dorinta de a face vinuri cu o personalitate unica si mai puternica, proprietarul Fuori Mondo renunta la serviciile si indicatiile lui Luca D’Atoma si incepe sa creeze vinuri biodinamice, consiliat de Adriano Zago, consultant al proiectelor Foradori, Ampelaia, Avignonesi sau Fonterenza. La sfarsitul lui 2014, Paul-Morandini hotaraste sa achizitioneze inca trei hectare de vita de vie, aflate in apropierea domeniului, care ii permit sa creeze vinuri monovarietale “in Purezza” din Sangiovese (Lino), Ciliegiolo (Libero) si Alicante Nera (d’Acco).

Abordare biodinamica

Domeniul Fuori Mondo este situat pe dealurile de langa comuna Campiglia Marittima, in sudul Toscanei, la baza podisului Maremma, locul de nastere a multor crame inovatoare. Climatul este atat mediteraneean, cat si influentat de apropierea muntilor, cu veri moderate din punct de vedere climateric si ierni mai calduroase, cu o activitate eoliana intensa. Solurile plantatiilor Fuori Mondo sunt de la cele de tip argilo-calcaros pana la soluri nisipoase, diversitate ce i-a permis lui Olivier Paul-Morandini sa adapteze soiurile plantate anumitor tipuri de sol.
Parcelele aflate la o altitudine medie de 150-200 de metri sunt lucrate manual, tratamentele facute respectand reglementarile biodinamice, care impun folosirea ceaiurilor de plante si alge, a cuprului si sulfului (in doze mici) pentru combaterea bolilor si daunatorilor. In functie de anul de recolta, cantitatea la hectar este reglementata intre 20 si 26 de hl/ha.
Vinurile Fuori Mondo sunt realizate cu minima interventie umana, incercandu-se atat cat permite crama transferul gravitational al acestora. Vinurile din Cabernet Sauvignon, Merlot si Sangiovese au o perioada de maturare la lemn de stejar cuprinsa intre 8 si 12 luni, in functie de anul de recolta, in timp ce Alicante si Ciliegiolo stau in lemn doar 6 luni. Incepand cu 2012, Olivier Paul-Morandini a scazut cantitatea de sulfiti din vinuri la mai putin de jumatate, in cazul unora dintre vinuri renuntand la filtrare. In 2014, Fuori Mondo a produs in total 10.000 de sticle de vin.

Valentin Ceafalau

image

Află când produsul intră în stoc

CAPTCHA
Această întrebare este pentru a testa dacă sunteți sau nu vizitator uman și pentru a preveni trimiterea automată a spam-ului.
FB data